Sense of belonging and job satisfaction in workers of a commercial telecommunications company in Metropolitan Lima
DOI:
https://doi.org/10.17162/rccs.v12i1.1209Keywords:
Sense of belonging, job satisfaction, workers, company, commitment, identification, motivation.Abstract
Objective: to determine the relationship that exists between sense of belonging and job satisfaction in the workers of a commercial telecommunications company in metropolitan Lima. Methodology: the instruments used were the Scale of Sense of Belonging of Herrera (2012) that went through content validity (criteria of judges) and the Scale of Labor Satisfaction of Palma (2005), depending on both variables the type of correlational study, of non-experimental and cross-sectional design, with a sample of 202 workers. Results: there is a positive and highly significant relationship between sense of belonging and job satisfaction (r =, 704 **, p = 0.00). In the same way, it resulted in the dimensions of commitment, identification and motivation. Conclusion: a high level of sense of belonging, and its dimensions are related in turn to a high level of job satisfaction in the workers of the commercial company of the telecommunications sector.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)