Relationship between videogame dependency and social skills in students of a state educational institution in Lima East
DOI:
https://doi.org/10.17162/rccs.v11i1.1062Keywords:
Dependence on videogames, social skills, addiction, adolescents.Abstract
This investigation aimed to measure the significant relation between the addiction to videogames and social skills. The sample is composed of 375 teenagers of both sexes on a private school in East Lima, Peru. The instrument used is the Videogame Addiction Test of Marcos and Choliz - 2012 and the Scale of Social Skills (SSS) of Goldstein - 1978, adapted in Peru by Tomas (1995). The results reveal a weak correlation, negative and significant between the videogames addiction and social skills (rho - 132p<0,05). Furthermore it was found a significant relation in the social dimensions: “skills alternative to the aggression” (rho= -.209;p<0,05) and “skills related to stress” (rho= -.108; p<0,05). Therefore, the conclusion was that, while there’s low levels os videogames addiction, there will be more resources to have proper relations, or contrariwise.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2018-06-04
How to Cite
Alave Mamani, S. M., & Pampa Yupanqui, S. N. (2018). Relationship between videogame dependency and social skills in students of a state educational institution in Lima East. Revista Científica De Ciencias De La Salud, 11(1). https://doi.org/10.17162/rccs.v11i1.1062
Issue
Section
Artículos
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)