Relationship between social media addiction and impulsivity in schoolchildren of public educational institutions in East Lima
DOI:
https://doi.org/10.17162/rccs.v12i2.1212Keywords:
Social media addiction, impulsivity, teenagersAbstract
Objective: To determine the relationship between addiction to social networks and impulsiveness in
the students of 4th and 5th grade of secondary school of two state educational institutions of East Lima.
Methodology: Non-experimental design, quantitative approach, cross-sectional and correlational type.
The measurement of the impulsivity variable was the Barratt Impulsivity Scale in early adolescents (BIS-
11-A) which contains two dimensions: general impulsivity and unplanned impulsivity. Regarding the
social network addiction variable, the Social Network Addiction Risk Scale (CrARS) was used, which
contains seven dimensions, prepared by Vilca and Vallejos (2015). Results: The sample consisted
of 253 students, of both sexes, whose ages were 15-17 years. A significant relationship was found
between impulsivity and social media addiction (rho = .445, p <.01). Conclusion: That students who
have high levels of impulsivity are related to a higher risk of addiction to social networks
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)