Effectiveness of the “Live with health” program in the lifestyles of teachers at Colegio Union, Lurigancho - Chosica, 2017
DOI:
https://doi.org/10.17162/rccs.v11i1.1064Keywords:
Prevention, adverse events, clinical practice, safety, nurseAbstract
Objective of this work is to determine the effectiveness of the “Live with health” program in the lifestyles of the Colegio Union, Lurigancho - Chosica, 2017. Methodology of quantitative approach, pre experimental design and longitudinal cutting. The population was made up of 68 teachers according to non-probabilistic sampling. The instrument used was the questionnaire on lifestyle (Alpha de Cronbach 0.8), the educational program was developed in 16 sessions, during 4 months. The results show that the “Live with health” program was effective in the lifestyles of teachers according to the Willcoxon test (p = 0.000), specifically in the dimensions, of physical activity (p = 0.000), recreation (p = 0.000), self- care (p = 0.000), sleep (p = 0.000) and trust in God (p = 0.000) respectively; however, regarding the feeding dimension (p = 1,000) it was not effective. 88.2% of teachers have unhealthy practices before the program and after the intervention 100% have healthy lifestyles. Conclusions The educational program “Live with health” was effective in the lifestyle of teachers, making teachers acquire healthy practices.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2018-06-04
How to Cite
Ríos Odicio, P., Tupayachi Conqui, M., & Solórzano Aparicio, M. L. (2018). Effectiveness of the “Live with health” program in the lifestyles of teachers at Colegio Union, Lurigancho - Chosica, 2017. Revista Científica De Ciencias De La Salud, 11(1). https://doi.org/10.17162/rccs.v11i1.1064
Issue
Section
Artículos
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)