Attitudes about love and emotional dependence in university students of Tarapoto city Abstract
DOI:
https://doi.org/10.17162/rccs.v16i2.2025Keywords:
Attitutes about love, Emotional dependence, University studentsAbstract
Objective: determine if there is a significant relationship between attitudes about love and emotional dependence in university students from the city of Tarapoto. Methodology: non-experimental design of a simple correlational type, 306 university students participated (50.7% women) aged 18 to 46 (Me=25.00; SD=5.875) chosen through non-probabilistic snowball sampling. The Love Attitudes Scale (LAS) by Hendrick and Hendrick (1986) adapted by Lascurain et al. was applied to them. (2016) and the emotional dependence scale validated by Ventura and Caycho (2016). Results: a significant relationship (p=0.000) was demonstrated between emotional dependence and attitudes about love ludus (rho=0.405), pragma (rho=0.294), mania (rho=0.391), agape (rho=0.205) and storge (rho=0.168). Conclusion: There is a relationship between the variables studied.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)